środa, 23 sierpnia 2017

"HISTORIA WNĘTRZ. DOM OD ROKU 1700" STEVEN PARISSIEN- RECENZJA

Jedną z moich pasji jest także architektura, w szczególności wnętrza. Skłoniło mnie to do przeczytania książki "Historia wnętrz. Dom od roku 1700".

Jest to bardzo ciekawa pozycja, tym bardziej jeśli lubicie sztukę, historię. Spora ilość stron i mała czcionka sprawiły jednak, że bardzo długo mi się ją czytało i kilka razy robiłam dłuższe przerwy. Nie da się od tak usiąść w fotelu i po prostu ją pochłonąć. 

To dość ciężka lektura, przepełniona historią, ale napisana prostym i zrozumiałym językiem. To właśnie brak naukowego, fachowego i trudnego słownictwa wyróżniają ją wśród innych pozycji o tematyce kulturowej. Pełen profesjonalizm. Piękne zdjęcia ( na szczęście podpisane, co przedstawiają) uprzyjemniają czytanie. Sięgając po "Historię wnętrz..." spodziewałam się jednak czegoś innego...

 Autor duży nacisk kładzie na historię, przemiany społeczne, gospodarcze, rewolucje, by dopiero na drugim miejscu nakreślić ich wpływ na wnętrza. Nie zrozumcie mnie źle- to też jest fajne, ale nastawiałam się na projekty najsłynniejszych architektów wnętrz, słynne meble i po prostu przeprowadzenie mnie po tym, co było modne w danych epokach. Tytuł nie zgadza się z treścią. Książka ma jeszcze jedną wadę- autor skupia się głównie na Ameryce. 


Warto przeczytać tę książkę, aby poszerzyć swoją wiedzę nie tylko na temat designu, ale także historii. Przed zakupem musicie jednak zastanowić się, czy aby na pewno to jest to, czego oczekujecie. Szkoda by było, gdybyście się męczyli i zanudzili. To ambitna pozycja! Wydawnictwo Arkady jak zwykle się postarało i zadbało o piękne wydanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz