wtorek, 7 marca 2017

KULTURALNY MARZEC- POWRÓT LEMONA, "SKAM", "WOJENNE DZIEWCZYNY", "AZYL", "MLEKO I MIÓD" I WIELE INNYCH NOWOŚCI

Wiosna się zbliża! W marcu słonka będzie już coraz więcej, więc nasze humory też się poprawią. Aby nastrój był jeszcze lepszy polecam dobrą kulturę!

SERIALE
Po pierwsze "Skam"- serial dla nastolatków, ale bardzo mądry i z przesłaniem. Wciąga! Naprawdę nigdy jeszcze się tak nie uzależniłam. Publikowałam wcześniej posta na jego temat, w którym zebrałam wszystkie piosenki z 1. sezonu- zapraszam do posłuchania.  Druga część też niedługo się pojawi. Jeśli zaczniecie oglądać, to obiecuję, że przepadniecie, ale nie pożałujecie. :)
Bardzo rzadko proponuję polskie seriale, ale wiosenny sezon przyniósł kilka ciekawych premier. W marcowe niedziele na TVP 1 można oglądać "Wojenne dziewczyny"kobiecy odpowiednik "Czasu honoru". Bardzo zaciekawił mnie w tej produkcji dobór aktorów- mało znani, bardzo młodzi, ale i utalentowani. O tej samej porze na TVP 2 od marca zobaczycie premierowy 4. sezon "Sherlocka"! Ciekawi mnie także produkcja Polsatu- "Niania w wielkim mieście". Niby tematyka dosyć oklepana, to już przecież było, ale po zwiastunach naprawdę ciekawie się zapowiada. Premiera 7 marca o 21:35.


FILMY

W marcu w kinach: 
"Maria Skłodowska- Curie"- Karolina Gruszka świetnie wciela się w tytułową bohaterkę, film skupia się głównie na życiu prywatnym Noblistki



"Piękna i Bestia"- nieśmiertelna opowieść, której magii doda Emma Watson <3


"Azyl"- z niecierpliwością czekam, bo uwielbiam takie wzruszające i mądre filmy. Jest to prawdziwa historia ukrywania Żydów w warszawskim ZOO w czasie II wojny światowej. Szkoda, że Polacy nie podjęli się jej zekranizowania. Aktorzy nie mówią po polsku, a zdjęcia robione były nie w Polsce a w Czechach; bardzo nad tym ubolewam. Musicie wybrać się do kina! Zabierzcie jednak chusteczki. 


"Chata"- bardzo intrygujący film, po którym do końca nie wiem czego się spodziewać, dlatego na pewno będzie zaskakujący. Jest to opowieść o próbie odzyskania sensu życia po utracie córki. Główny bohater dostaje list ( wydaje mu się, że od samego Boga) z "zaproszeniem" do chaty, która prawdopodobnie ma jakiś związek z porwaniem dziecka. Spotyka niezwykłych ludzi, którzy pomagają mu na nowo zobaczyć barwny świat. Jak potoczy się dalej ta historia? Jestem bardzo ciekawa!


KSIĄŻKA

W marcu kobiety mają swoje święto, dlatego proponuję typowo kobiecą poezję. 1 marca premierę miała książka "Mleko i miód" Rupi Kaur. Składa się ona z kilkudziesięciu wierszy. Właściwie niektóre są tak krótkie, że lepiej byłoby nazwać je sentencjami. Autorka podzieliła je na cztery kategorie: cierpienie, kochanie, zrywanie, gojenie. Naprawdę wnikliwie zagłębia się w kobiecą psychikę i oddaje emocje. Porusza także ważną tematykę np. gwałtu. Nie sposób nie pochwalić pięknego wydania! Ja zakupiłam wersję dwujęzyczną i polecam Wam zrobić to samo, ponieważ po przetłumaczeniu wiersze dużo straciły. 

Nie kupujecie książek, bo są za drogie? Mam dla Was rozwiązanie! Polecam księgarnie internetowe np. www.bonito.pl- ceny dużooo niższe niż w Empiku, do tego bardzo szybka i tania wysyłka. 

MUZYKA
Lemon powrócił. Jestem wielką fanką prawdziwości tego zespołu. Zrobili sobie dość długą przerwę, ale warto było na nich czekać. Ostatnia płyta już powoli przestawała wywoływać we mnie takie emocje jak na początku. Nowe piosenki to dla mnie jednak emocjonalny rollercoaster. Widać, że bardzo się rozwinęli i poszukują czegoś nowego w swojej twórczości. Mądre teksty to wciąż ich znak rozpoznawczy.







Nowość od Grzegorza Hyżego!



Zalewski na ostro!

Ciekawy utwór Piotra Zioły. Jego wokal bardzo ładnie i czysto brzmi w "Safari".


LIFESTYLE
Wiosną robimy zazwyczaj większe porządki. Ja proponuję, aby w marcu zmienić coś w swojej szafie. Na cieplejsze dni warto wprowadzić do niej trochę koloru. Do tej pory kupowałaś tylko ubrania szare, ciemne? Wybierz się na szalone, wiosenne zakupy i zabierz do przymierzalni coś oryginalnego, na co wcześniej byś się nie odważyła. Ale to nie jedyne porządki, które proponuję w tym poście...
Mam dla Was wyzwanie! Skupiamy się na tym, żeby wszystko w naszych domach było posprzątane, a warto zacząć porządki od naszej głowy... W marcu zastanówcie się co w sobie lubicie, a czego nie; co warto zmienić, co uczyniłoby Was szczęśliwszymi. Głęboko wierzę, że jeżeli my się zmieniamy, to zmienia się całe nasze otoczenie. 
Właśnie tego życzę Wam w tym miesiącu- zmiany..., ale tylko na lepsze. ;)

CYTAT MIESIĄCA

"Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co Ci się trafi". - Winston Groom






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz