wtorek, 7 lutego 2017

KULTURALNY LUTY- DARIA ZAWIALOW, "RIVERDALE", DESIGN, "BYŁ SOBIE PIES", HARUKI MURAKAMI I INNE INSPIRACJE

Jak minął Wam styczeń? Pewnie zbyt szybko... Mamy już luty i jeśli jesteście jeszcze uczniami, to pewnie macie ferie. Moje trwają w najlepsze. Wypoczywam :)
Co robić, jeśli będzie doskwierała nuda? Co warto obejrzeć? Podpowiadam!


SERIALE

Ostatnio znowu oglądam kolejny już sezon "Pogody na miłość". Wielokrotnie Wam o niej wspominałam, więc tym razem bez zbędnego opisywania, tylko przypominam.

Pojawił się bardzo intrygujący serial "Riverdale". Co prawda oglądałam dopiero dwa odcinki, ale mogę go z czystym sumieniem polecić. Gatunkowo jest to coś typu high school drama, ale nie do końca. Bohaterowie to uczniowie liceum, mają więc typowe dla tego wieku problemy miłosne. Nie zabrakło typowych dla gatunku cheerleaderek, drużyn sportowych. Co więc odróżnia "Riverdale"? Jeden z uczniów zostaje zamordowany, a jego śmierć owiana jest wielką tajemnicą. Mordercą mógł być każdy. Nawet nasz ulubiony bohater! Intrygujące i wciągające..

Kolejna propozycja skierowana jest do tych, którzy tak jak ja uwielbiają sztukę. Netflix wyprodukował "Abstrakt: Sztuka designu" -serial dokumentalny, który będzie przedstawiał sylwetki różnych projektantów. Dla mnie pozycja obowiązkowa!

Startuje nowa, wiosenna ramówka w polskiej telewizji. Najbardziej ciekawi mnie kryminalny serial TVN-u "Belle Epoque". To wysokobudżetowa produkcja i mam nadzieję, że się nie zawiodę, bo bez wątpienia jest powiewem świeżości w telewizji.

FILMY

W tym miesiącu do kina warto wybrać się na "Był sobie pies"- opowieść o niesamowitej przyjaźni psa i chłopca, których nie jest w stanie rozdzielić nawet śmierć. Jestem pewna, że uronicie na nim niejedną łzę. 

"Jackie"- film o Pierwszej Damie. W tytułowej roli utalentowana Natalie Portman.

KSIĄŻKI
Luty to miesiąc miłości, więc proponuję przeczytać jakiś romans np. klasykę Jane Austin. O uczuciach pięknie pisze także japoński autor- Haruki Murakami. Najczęściej podejmuję się tematyki miłosnej, ale nie tylko tej słodkiej, także miłości brudnej czy pożądaniu. Potrafi pisać bardzo lekko, ale do bólu prawdziwie i emocjonalnie. Ma w sobie magię i warto ją odkryć. Czytałam "Mężczyzn bez kobiet" i "Na południe od granicy, na zachód od słońca"- obie przypadły mi do gustu.

MUZYKA

Tabu i Bednarek wniosą dużo słońca w zimowe dni ;)

Daria Zawiałow jest bardzo oryginalną artystką z dużym talentem i potencjałem. 

Trochę romantyzmu na walentynki...




LIFESTYLE

Przepis na 14 lutego- pizza w kształcie serca. Znany Damian Kordas pokaże Wam jak zrobić ją w prosty sposób. Przez żołądek do serca!
W ferie koniecznie musicie wybrać się na lodowisko- świetna zabawa i utrata kalorii :)

CYTAT MIESIĄCA
"Trwaj tylko w słońcu, bo nic pięknego nie rośnie w ciemności."
Friedrich von Schiller
Miłego miesiąca!

1 komentarz: