piątek, 4 listopada 2016

KULTURALNY LISTOPAD: KRYMINAŁY, TACO HEMINGWAY, FOTOGRAFIA, JOGA, CIASTO FRANCUSKIE I INNE INSPIRACJE

Październik strasznie szybko mi minął. Niedawno przecież pisałam post o inspiracjach na tamten miesiąc. Co z nich wykorzystaliście?
Nie przepadam za listopadem. Krótkie, pochmurne, ciemne, depresyjne dni....
Nie możemy jednak dać się tej aurze! Długie wieczory niech staną się w tym miesiącu okazją do czytania książki, która od dawna czeka na półce. Gdy za oknem pada deszcz dużej liczbie osób doskwiera nuda, dlatego w tym miesiącu moje pomysły jeszcze bardziej się przydadzą.


KSIĄŻKI
Listopad jest według mnie idealnym miesiącem na czytanie. Za oknem wieje, a Ty siadasz pod kocem z kubkiem herbaty i dobrą książką.... Nie ma nic lepszego. W jesienną aurę znakomicie wpisują mi się kryminały. Polska może poszczycić się rewelacyjnymi pisarzami w tym gatunku. Katarzyna Bonda i Remigiusz Mróz to polscy mistrzowie kryminału. Niedawno premierę miał 3. tom bestsellerowej serii Bondy "Cztery żywioły" pt. "Lampiony". Nowością od R. Mroza jest "Świt, który nie nadejdzie"- opowieść o byłym pięściarzu, który przyłącza się do grupy brutalnych gangsterów; przeszłość nie pozwoli mu jednak o sobie zapomnieć. 

Z zupełnie innej kategorii czekam na premierę "Zostaw mnie" Gayle Forman (22.11). Wszystko, co wychodzi spod pióra tej autorki dla mnie zamienia się w złoto. ;) Mam nadzieję, że podobnie będzie w przypadku tej nowości. Tym razem Forman, która do tej pory pisała książki młodzieżowe, kieruje tę historię do trochę starszych czytelników. Głównej bohaterce doskwiera monotonia, ma dosyć natłoku zajęć i presji czasu, co odbija się na jej zdrowiu. Rzuca wszystko i wyjeżdża. Myślę, że cześć z nas odnajdzie
 w niej cząstkę siebie. Któż nie ma czasem ochoty przenieść się na bezludną wyspę?

Z reguły sceptycznie podchodzę do autobiografii młodych gwiazd. W internecie trafiłam jednak ostatnio na fragment książki Zayna Malika- dziś solowego artysty, znanego wcześniej z One Direction (premiera 09.11). O dziwo, bardzo mnie zaintrygował. Przede wszystkim czuć było prawdę, emocje, więc może skuszę się na całość. Z pewnością dla jego fanek- pozycja obowiązkowa. 
Mam nadzieję, że moja biblioteka zostanie w końcu otworzona po remoncie, bo od dawna zamierzam przeczytać "Dziewczyny z powstania". Mam nadzieję, że w tym miesiącu się to uda.

MUZYKA
W listopadowy klimat idealnie wpisuje się dla mnie nowy album Taco Hemingway'a "MARMUR". Jak zwykle raper napisał świetne oryginalne teksty. Tylko on potrafi wymyślić, że "Świat jest WFem, a ja nie mam stroju" (hehe). Muzycznie album nie wnosi za dużo. Jest to natomiast bardzo spójna historia o mężczyźnie, który wyjeżdża do Trójmiasta, w pociągu spotyka różnych ludzi, mamy także wątek hotelu, w którym się zatrzymał. Ja uwielbiam pełne metafor teksty Taco i to, że trzeba się w nich doszukiwać ukrytego sensu. Denerwuję mnie trochę taka "moda" na jego muzykę wśród tzw. popularsów. Często nie są oni prawdziwymi fanami, udostępniają piosenki dla lajków. 


Jeśli będziecie potrzebowali energicznego utworu, to polecam:


Ania Dąbrowska- dobra na każdy nastrój ;)


SERIAL
Tu polecę coś z górnej półki, ambitniejszego- "Geniusz zaklęty w fotografii" produkcji BBC. Ja oglądam głównie z powodu uczęszczania na kurs fotografii ( po ukończeniu będzie osobny post), ale myślę, że nawet jeśli nie myślicie profesjonalnie o fotografii, to jest to interesująca propozycja. Serial składa się z 6 odcinków na temat historii fotografii, twórczości poszczególny fotografów. To wysokobudżetowa produkcja i to widać. W ciekawy sposób można poszerzyć swoją wiedzę.  Niestety serial dostępny jest tylko na DVD, a jego cena to prawie 40 zł. 

Zaciekawił mnie także serial "Humans". Być może w przyszłości roboty zawładną naszą planetą i będziemy mijać je na ulicach. Główny bohater kupuje taką maszynę, aby ta odciążyła żonę w pracach domowych. Nie spodziewa się jednak konsekwencji...


FILM
18.11 premiera "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć". Powracamy do magicznego świata wykreowanego przez J.K. Rowling. Ciekawi mnie czy odczuję klimat Harry'ego, czy być może okaże się, że film robiony był głównie dla pieniędzy.


Nowa bajka twórców "Krainy lodu" i "Zwierzogrodu"

LIFESTYLE

Joga niesamowicie odpręża i jest najlepszym reduktorem stresu. Polecam! Najlepiej na początek zacznijcie od łatwiejszych pozycji i nie róbcie nic na siłę. Ja dodaję jeszcze z reguły odprężającą muzykę.:)

Większość osób z niechęcią podchodzi do różnych wystaw obrazów, fotografii. Jestem pewna, że w Waszych miastach są one często organizowane np. w Galerii Sztuki. Podejrzewam jednak, że mało razy je oglądaliście, byliście na wernisażu. Z tego powodu rzucam Wam wyzwanie. Idźcie na wystawę! Zatrzymajcie się przy każdym obrazie, zdjęciu, pomyślcie chwilę, cieszcie jego pięknem. To uwrażliwia na sztukę. 

PRODUKT
Ciasto francuskie to jak dla mnie absolutny hit. Gotowe możecie kupić w prawie każdym sklepie, a można z niego wyczarować naprawdę bardzo szybkie, ale przede wszystkim smaczne dania. Ja uwielbiam je zapieczone z parówkami i serem.




Kto powiedział, że parasolka musi być nudna? Na internecie znalazłam wiele bardzo ciekawych wzorów- grafiki miast, zwierzęta, kwiaty.
http://www.miadora.pl/skladane-parasolki-damskie,2.html

CYTAT MIESIĄCA

"W chwili, kiedy zastanawiasz się czy kogoś kochasz, przestałeś go już kochać na zawsze."-Carlos Ruiz Zafón



Udanego miesiąca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz